سرخط خبرها

ویدئو | مهارت حل تعارض را یاد بگیریم

تعارض هیچ اتفاق شومی نیست حتی جنگ هم نیست که قرار باشد یک نفر یا یک گروه برنده باشند و نفر یا گروه مقابل بازنده! ما در این کلیپ چند تکنیک کاربردی را به شما آموزش می‌دهیم که اگر در شرایط تعارض قرار گرفتید چگونه رفتار کنید.
  • کد خبر: ۱۳۰۵۴۷
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵

به گزارش شهرآرانیوز، شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که بر سر یک دوراهی تصمیم گیری مانده باشید! تصمیمی که ممکن است مثلا دلتان آری بگوید و عقلتان نه! یا شاید با همسر یا حتی با صمیمی ترین دوست خود بر سر یک مساله دچار بگو مگو شده باشید و هرکدام تان هم با اصرار بر روی حرف خودش شرایط سخت و پیچیده ای را درست کرده باشد! یا مثلا در محیط کار با رئیس یا افراد هم تیمی بر سر یک موضوع مشخص به خاطر تعدد نظرات و سلیقه های مختلف وارد بحث های تکراری شده باشید و هر روز کلافه تر و عصبانی تر شوید...

همه ما شاید یکی از این شرایط یا حتی همه این موارد را تجربه کرده باشیم شرایطی که به آن روانشناسان "تعارض" می گویند و تلاش در جهت حل این مساله را " حل تعارض" !

اول از همه باید این نکته را خوب توجه کنید که تعارض هیچ اتفاق شومی نیست حتی جنگ هم نیست که قرار باشد یک نفر یا یک گروه برنده باشند و نفر یا گروه مقابل بازنده!

همه ما چه در دنیای پیچیده اعتقادات و ارزش ها و تفکر و عواطف درون خود و چه در دنیای بیرونی و در ارتباط با فرد یا افراد دیگر ممکن است با تعارض رو به رو شویم. این اتفاق خیلی طبیعی است که به دلیل تفاوت های زیستی، فکری، فرهنگی و... بسیاری مسائل دیگر هر انسانی جهان متفاوتی داشته باشد و به ندرت این اتفاق ممکن است محقق شود در هیچ نقطه ای از زندگی در چنین شرایطی قرار نگیرید!  اما... مهم چگونگی مواجه شدن با تعارض هاست!

ما در این کلیپ چند تکنیک کاربردی را به شما آموزش می‌دهیم که اگر در این شرایط قرار گرفتید چگونه رفتار کنید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->